مایع دستشویی گلرنگ که باعث مرگ مرغابی ها شد

شستن دست ها در مداخلات مبتنی بر صابون برای کودکان دبستانی در کاهش بیماری های عفونی در جامعه مدرسه موثر است.

شستن دست‌ها با مایع دستشویی گلرنگ با در دسترس بودن و دسترسی به امکانات شستشوی دست‌ها مرتبط است.

یک مطالعه مدرسه‌ای در بوگوتا، کلمبیا، نشان داد که در مدارس شهری، در دسترس بودن آب و صابون 3 برابر بیشتر احتمال دارد دست‌های خود را قبل از غذا خوردن و بعد از بازدید از مدرسه بشویند.

مطالعه دیگری در ویتنام و پرو انتقاد کرد که مدارس ابتدایی شهری بودن، دوری از وسایل شستشوی دست در مدارس، کمبود آب، کمبود صابون و یادگیری در شرایط بسیار شلوغ دلیل اصلی نشویدن دست‌ها در مدرسه است.
منبع اطلاعات در مورد شستشوی دست می تواند از منابع مختلفی در کشورهای مختلف باشد.

برای مثال، در سیرالئون، دانش‌آموزان دبستانی در مورد شستن دست‌ها در خانه (75%)، مدارس (56%)، رادیو یا تلویزیون (36%)، امکانات بهداشتی (8%) و دوستان (5%)، دانش‌آموزان آموخته بودند.

ساکنان مناطق شهری بیشتر از ساکنان مناطق روستایی خانه را به عنوان منبع دانش گزارش می کنند.

و دانش آموزان در مناطق روستایی بیشتر از دانش آموزان در مناطق شهری مدرسه را به عنوان منبع دانش گزارش می کنند.

در اندونزی، والدین بیشترین منبع اطلاعاتی انسانی در مورد شستن دست ها (91.86٪)، پس از آن کارکنان بهداشتی (50.0٪)، معلمان (34.9٪) و دوستان (2.3٪) بودند، دلایل عدم شستن دست ها فراموشی بود.

(81.8%)، تنبلی (3.2%)، کمبود وقت (4.3%)، عدم علاقه (0.8%)، کمبود آب تمیز 7.8% و کمبود صابون.

شستن دست ها به عنوان مالش شدید و مختصر تمام سطوح دست های کف شده به هم و به دنبال آن شستشو در زیر جریان آب، با یک اصل اساسی حذف، نه کشتن میکروارگانیسم ها، تعریف می شود.

امکانات شستن دست ها در مدارس یکی از مکانیسم هایی برای دستیابی است.

اهداف توسعه پایدار 4 و 6 (SDG 4 و 6) در مدارس، به ترتیب “تضمین آموزش با کیفیت فراگیر و عادلانه و ارتقای فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه و اطمینان از در دسترس بودن و مدیریت پایدار آب و فاضلاب برای همه تا سال 2030”.

شستن دست ها به طور گسترده ای به عنوان یک تکنیک کم هزینه و موثر در پیشگیری از بیماری های واگیر شناخته شده و پذیرفته شده است و این عمل به عنوان یک اقدام مهم بهداشت عمومی برای پیشگیری و کنترل بیشتر بیماری های عفونی شناخته شده است.

بار جهانی بیماری های اسهالی را می توان کاهش داد.

9.1% و 6.3% از کل مرگ و میرهای جهانی را می توان با بهبود دسترسی به آب، سرویس بهداشتی و بهداشت (WASH) متوقف کرد.4،5 WA مداخلات SH کاهش قابل توجهی در غیبت از مدرسه نشان داده است و ممکن است تأثیر مثبتی بر نتایج آموزشی داشته باشد.4،6

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.