کشمش آفتابی تاکستان آغشته به سودا یا سفید شده با سودا از انگور بدون دانه تامپسون گرفته می شود که در لیمو رقیق غوطه ور شده اما سولفور نشده است، سپس در آفتاب یا در دستگاه آبگیری خشک می شود.

اگر به سرعت خشک شوند، کهربایی روشن تا قهوه ای متوسط، نسبتاً نرم و طعم ملایم هستند. کشمش آغشته به روغن و lexias در محلول رقیق لیمو غوطه ور می شوند که روی آن یک لایه نازک روغن زیتون شناور است.

آنها در سینی در زیر نور مستقیم خورشید خشک می شوند و دارای طعم متوسط تا قهوه ای تیره، لطیف و ملایم هستند. کشمش منبع عالی آهن برای رژیم غذایی است. انگور را نیز ببینید.

انگور، (جنس Vitis)، جنس حدود 60 تا 80 گونه از گیاهان انگور در خانواده Vitaceae، بومی منطقه معتدل شمال، از جمله انواعی که ممکن است به عنوان میوه سفره خورده شوند، برای تولید کشمش خشک شوند، یا برای تهیه آب انگور خرد شوند.

معمولاً یک درخت انگور چوبی است که با استفاده از شاخه‌ها (شاخه‌های اصلاح‌شده) بالا می‌رود و زمانی که آموزش ندیده باشد، اغلب به طول 17 متر (56 فوت) یا بیشتر می‌رسد. در مناطق خشک ممکن است بوته ای تقریباً راست تشکیل دهد.

برگ های خوراکی متناوب، دارای لبه های کف دست و همیشه دندانه دار هستند. گل‌های کوچک مایل به سبز، به‌صورت دسته‌ای، جلوتر از میوه قرار دارند که رنگ آن از تقریباً سیاه تا سبز، قرمز و کهربایی متغیر است.

از نظر گیاه شناسی، میوه یک توت است، کم و بیش کروی، که در داخل پالپ آبدار آن دانه ها قرار دارند. در بسیاری از انواع میوه ها یک پوشش پودری مایل به سفید یا شکوفه ایجاد می کند.

از هزاران گونه انگور اهلی شده، تنها سه گونه بیشتر کشمش تجارتی را تشکیل می دهند، 15 تا 20 رقم به طور گسترده به عنوان انگور رومیزی کشت می شود و چند رقم برای کنسرو کردن استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *