آجیل به طور کلی و پسته به طور خاص به صورت تازه، بو داده یا به عنوان تنقلات شور مصرف می شود.

علاوه بر این، روغن‌های لذیذ و کاربردی، آرد، جایگزین‌های شیر با پایه گیاهی، پخش‌کننده‌ها، میله‌های غلات و محصولات نانوایی، از جمله، ممکن است با آجیل ساخته شوند، که از نظر کیفیت آجیل نیازهای بالایی دارند.

بنابراین، روغن‌های آجیل با پرس مکانیکی و بدون تصفیه به دست می‌آیند و به دلیل ویژگی‌های حسی، روغن پسته محصولی ارزشمند از نظر غذا شناسی است (به عنوان جایگزین کره یا مارگارین، به عنوان سس سبزیجات و به عنوان یک سس مواد تشکیل دهنده غذاهای عالی).

ترکیب و خواص روغن پسته خشک رفسنجان بکر فرآوری شده با ارقام مختلف توسط Ojeda-Amador و همکاران مشخص شد.

در سال 2018; برجسته کردن ارزش افزوده جذاب این نوع روغن نباتی.

اخیراً توسعه روغن های خوراکی کاربردی غنی شده با عصاره های فنلی پسته و گردو شرح داده شده است که یک استراتژی هیجان انگیز برای افزایش دریافت فنلی در رژیم غذایی است.

غلظت فنلی 340-570 میلی‌گرم بر کیلوگرم در روغن‌های خوراکی غنی‌شده مختلف به دست آمد که فعالیت آنتی‌اکسیدانی زیادی را نشان می‌دهد (تا 54 میلی‌مول بر کیلوگرم ترولاکس، به عنوان DPPH).

علاوه بر این، خواص عملکردی و پایداری این فرمول‌ها با استفاده از سیستم‌های امولسیونی و میکرو امولسیونی بهبود یافته است.

آرد آجیل به عنوان جایگزینی برای آرد گندم برای فرمولاسیون های بدون گلوتن برای استفاده در محصولات نانوایی مانند نان، کیک و کلوچه و با مشخصات غذایی جالب توجه را برانگیخته است.

سانچیز و همکاران آرد پسته را پس از ترکیب فرآوری حرارتی و فشاری ارزیابی کرد که منجر به محتوای فنلی بالاتر و خواص فیزیکی عالی آرد پسته شد.

جایگزین های شیر غیر لبنی پاسخگوی نیاز افراد مبتلا به حساسیت به پروتئین شیر و عدم تحمل لاکتوز است و بازار آن با سرعت سرسام آوری در حال رشد است.

همانطور که توسط Sethi و همکارانش توضیح داده شده است، پسته یک ماده خام عالی برای به دست آوردن شیر گیاهی است.

پخش آجیل نیز با پسته فرموله شده است که جایگزینی عالی برای افزایش ارزش افزوده آن است.

در همین راستا، از پسته به عنوان یک عنصر غالب در فرمولاسیون میله های غلات استفاده شده است که بسیار مورد قبول مصرف کنندگان قرار گرفته است.

علاوه بر این، روغن پسته یک عنصر ارزشمند برای فرمولاسیون های مراقبت از لوازم آرایشی است، به عنوان مثال، شامپو، نرم کننده مو، صابون، کرم های پوست، و بالم لب.

اخیراً برگ های مقطر پسته به دلیل انتشار پوستی و فعالیت های ضد الاستاز و ضد تیروزیناز به عنوان یک ماده بالقوه آرایشی گزارش شده است.

چنین ارائه‌های تجاری، استفاده از پسته را به عنوان موادی با ارزش افزوده افزایش می‌دهد و انگیزه کشت و تولید آن را ایجاد می‌کند.

پسته یک عنصر ایده آل برای غذاهای کاربردی جدید است و نیازهای رژیم های غذایی محدودتر مانند گیاهخواری یا گیاهخواری را برآورده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *