سرامیک ها از انبارهای آشپزخانه گرفته تا کمد ابزار در همه جا وجود دارند. آنها بسیار فراتر از استفاده ساده از یک ظرف یا مجسمه سرامیکی هستند و در همه چیز از علم گرفته تا مهندسی مکانیک به کار می روند.

سرامیک استخری و چینی دو نوع کاشی رایج هستند. کاشی و سرامیک از ترکیب سیلیس، مواد معدنی و خاک رس ساخته می شود که در کوره شکل می گیرد و پخته می شود.

کاشی‌های سرامیکی از مخلوطی از خاک رس درشت‌تر با نسبت کمتری از خاک رس کائولن استفاده می‌کنند و در دمای پایین‌تری نسبت به پرسلن پخته می‌شوند  معمولاً بالاتر از 1650 درجه فارنهایت.

خاک رس های مورد استفاده برای ساخت کاشی و سرامیک نسبت به خاک رس چینی چگالی کمتری دارند، به این معنی که کاشی های سرامیکی در برابر ترک خوردن و شکستن آسیب پذیرتر هستند.

کاشی و سرامیک نیز نسبت به کاشی چینی متخلخل تر و مستعد نفوذ آب است. اگر با بودجه ای کار می کنید، کاشی و سرامیک بسیار ارزان تر از چینی خواهد بود.

شیشه سرامیکی یک ماده مکانیکی قوی و همه کاره است. این می تواند تغییرات دمایی گسترده ای را حفظ کند و متخلخل نیست و آن را به یک ماده ایده آل برای اجاق گاز و ظروف معمولی تبدیل می کند.

اجناس شیشه سرامیک تولیدی کمتر رایج شامل اجزای مهندسی، عایق ها و آینه های تلسکوپی است.

سیستم مخروطی میزان گرم بودن کوره و مدت زمان پخت بدنه رسی در کوره را اندازه گیری می کند. مخروط ها هنگام پخت ضروری هستند تا بدانید کوره شما چه زمانی به دمای لازم رسیده است و آیا کوره به طور مساوی گرم شده است.

هر مخروط دارای یک عدد است که مربوط به یک محدوده دمایی خاص است. به عنوان مثال، مخروط 03 محدوده دمایی در حدود 1960 تا 1987 درجه فارنهایت را نشان می دهد.

مخروط ها را هنگام پخت در کوره قرار می دهند تا گرما را جذب کنند و با رسیدن به دمای مطلوب، نوک آن شروع به خم شدن می کند. می توانید مخروط ها را از طریق پنجره در کوره خود تماشا کنید تا مطمئن شوید که کوره به طور یکنواخت گرم می شود و دما به آن می رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *