طرح مخصوص فرش ۹ متری افشان در فضای مجازی غوغا به پا کرد

کارشناسان برگزاری همایش در ترکیه را به دلیل موقعیت تاریخی و جغرافیایی و یکی از مهم ترین تولیدکنندگان فرش در جهان، بسیار معنادار می دانند.

در چارچوب این همایش، دانشگاهیان مقالاتی ارائه می‌کنند، شرکت‌کنندگان با نام‌های مهم صنعت نساجی گرد هم می‌آیند و فرش ۹ متری افشان کمیابی که پیش از این برملا نشده‌اند به نمایش گذاشته می‌شود.

انتظار می رود 600 کلکسیونر بین المللی در این رویداد که در Swissotel برگزار می شود، شرکت کنند. نمایشگاه فرش نیز با حضور تاجران فرش خارجی و ترک در سوئیسوتل برگزار می شود.

فرش ها و فرش های ترکی دارای چندین تم متفاوت و متمایز هستند. فرش ترکی را می توان با نقش و نگارهای منحصر به فردش متمایز کرد.

حرز و حرز یکی از نقش‌های رایج فرش ترکی است. گفته می شود که برخی افراد قدرتی در چشمان خود دارند که باعث آسیب، آسیب، بدبختی و حتی مرگ می شود.

چشم بد چیزهای مختلفی است که اثر چشم بد را کاهش می دهد و بنابراین از کسانی که آن را دارند محافظت می کند.

اصطلاح “طلس” به یک حرز نوشته شده اشاره دارد که گفته می شود دارای قدرت جادویی و مذهبی برای محافظت از حامل در برابر نیروهای خطرناک خارجی است. یک دایره آبی با چشمی در وسط است.

نقش پرندگانی که روی فرش های ترکی دیده می شود معانی مختلفی دارد. جغدها و زاغ ها نشان دهنده بدشانسی هستند، در حالی که کبوترها و بلبل ها نشان دهنده خوش شانسی هستند.

پرنده نشان دهنده لذت، شادی و عشق است. نشان دهنده قدرت است. این نشان امپراتوری چندین کشور آناتولی است. پرندگان نیز نمادی از پیام آوران بهشتی و عمر طولانی هستند. مبارزه پرنده ققنوس با اژدها نشان دهنده بهار است.

فرش های ترک سابقه ای طولانی دارند که به ریشه های عشایری ترک ها در آسیای مرکزی بازمی گردد. فرش تأثیر بسزایی در قبایل عشایری داشته است. فرش وسیله‌ای متحرک بود که به راحتی می‌توانست روی زمین قدم بگذارد، زیرا حرکت زیادی می‌کردند و در چادر زندگی می‌کردند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.