خواص هسته خرما برای بیماریهای زمینه ای و فواید آن

دانه خرما به عنوان یک عامل ضد ویروسی در برابر انواع ویروس های بیماری زا انسانی عمل می کند. می تواند در درمان و پیشگیری از بسیاری از انواع عفونت های ویروسی مفید باشد.

تحقیقات نشان داده است که عصاره خرما توانایی قوی در جلوگیری از عفونت فاژ ATCC 14209-B1 سودوموناس را نشان می دهد و به طور کامل از لیز باکتری جلوگیری می کند همچنین خواص هسته خرما دکتر خیراندیش از آسیب کلیه و کبد جلوگیری می کند.
دانه خرما سرشار از پروآنتوسیانیدین است که در واقع به محافظت از کبد و کلیه در برابر آسیب کمک می کند. یک مطالعه بیان می کند که عصاره دانه خرما غنی از پروآنتوسیانیدین از سمیت شیمیایی ناشی از کلیه و کبد محافظت می کند.

دانه خرما سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای آنتی اکسیدان و قابلیت حذف رادیکال های آزاد است. این به محافظت از بدن در برابر آسیب استرس اکسیداتیو کمک می کند.

در یک تحقیق اخیر، پتانسیل آنتی اکسیدانی هیدرولیزهای پروتئین دانه خرما می تواند به عنوان یک ماده غذایی کاربردی بالقوه برای ارتقای سلامت مورد استفاده قرار گیرد.

تحقیقات دیگری نشان داد که دانه‌های خرمای ایرانی یک جاذب قوی رادیکال‌ها هستند و می‌توانند منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی برای مصارف دارویی و تجاری محسوب شوند.

سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد.
خرما می تواند برای سلامت استخوان شما نیز معجزه کن خرما سرشار از سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم است و همه اینها برای حفظ سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان ضروری هستند.

چگونه می توان پودر دانه خرما را در خانه برای فواید مختلف سلامتی درست کرد؟
دانه های خرما را بشویید و بگذارید کاملا خشک شود.

بسته به محل زندگی شما ممکن است تا 3 روز طول بکشد تا خشک شود. پس از خشک شدن کامل، دانه‌های خرما را آسیاب کرده و مانند دانه‌های قهوه استفاده کنید.

چگونه شربت دانه خرما را در خانه درست کنیم؟
دانه های خرما را بشویید و به مدت 24 ساعت خیس کنید آن را با مقداری آب آسیاب کنید.

چگونه از دانه خرما استفاده کنیم؟
برخی از افراد از دانه خرما به عنوان افزودنی به قهوه استفاده می کنند.
شربت خرما را با لیمو به آب گرم اضافه کنید و به صورت چای یا آب دم کرده بنوشید.
سعی کنید نان سالم درست کنید فقط شربت خرما را با عسل یا انگور مخلوط کنید از این به جای مربا استفاده کنید.
پودر خرما را به اسموتی ها یا آب میوه های خود اضافه کنید.
پودر دانه خرما را به ظروف پخت خود مانند کلوچه، کیک و غیره اضافه کنید.
هنگام تهیه سس سالاد برای فواید سلامتی بیشتر، شربت خرما را اضافه کنید.

  • منابع:
    1. Date kernel powder

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.