با استفاده از الکل سفید و دماسنج جیوه ای پوست خود را روشن کنید

با توجه به این تحولات اخیر، به نظر می رسد تغییر کاربری نه تنها تاسیسات تولید الکل برای تولید ضدعفونی کننده های دست، بلکه تبدیل نوشیدنی های الکلی به ضد عفونی کننده، گزینه مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای فعلی باشد.

روپوش پزشکی تهران در روزهای اوج بیماری کرونا یکی از اقلام ضزروری بوده است.

به عنوان مثال، یک حادثه اخیر در لهستان توضیح داد که چگونه ودکای غیرقانونی مصادره شده به عنوان ضد عفونی کننده به جای تخریب استفاده می شود (بروکسل تایمز، 2020)، و گزارش دیگری نشان می دهد که تاکستان های اروپایی می توانند یک میلیارد لیتر شراب را در یک “بحران” به مواد ضدعفونی کننده تبدیل کنند.

اگرچه معمولاً تنها محلول های حاوی  الکل سفید 60 درصد برای ضدعفونی توصیه می شود.

شواهد اخیر نشان می دهد که اتانول و ایزوپروپانول به طور مؤثر SARS-CoV-2 را در 30 ثانیه در غلظت بیش از 30 درصد غیرفعال می کنند.

بنابراین، مشروبات الکلی تجاری (حدود 40٪ الکل) می تواند برای ضدعفونی دست یا سطح مناسب باشد.

در صورتی که ضد عفونی کننده دیگری در دسترس نباشد، که با شواهد حکایتی مطابقت دارد که نشان می دهد ودکا معمولاً برای ضدعفونی در کشورهای شوروی در زمان بحران اقتصادی و کمبود ناشی از آن استفاده می شود.

با این حال، پیام‌های واضحی در مورد استفاده ایمن و ذخیره‌سازی ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل مورد نیاز است، زیرا افزایش قابل توجهی در مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل و محصولات پاک‌کننده خانگی در برخی کشورها ثبت شده است، از جمله قرار گرفتن در معرض ضدعفونی‌کننده دست در کودکان (PR Newswire, 2020).

مسمومیت های کشنده با ضدعفونی کننده  دست مبتنی بر متانول.

استفاده نادرست از ضدعفونی‌کننده‌های دست و سایر مایعات الکلی که برای مصرف در نظر گرفته نشده‌اند پدیده‌ای شناخته‌شده، اما کم‌تحقیق‌شده است که بیشتر در افراد حاشیه‌نشین با اختلالات مصرف الکل مشاهده می‌شود و عواملی مانند مقرون‌به‌صرفه بودن و در دسترس بودن فیزیکی این محصولات به‌ویژه در مواقعی مشاهده می‌شود.

دماسنج جیوه ای قدیمی یکی  از وسایل ضروری کرونایی ها می باشد.

بحران، نقش کلیدی در مصرف آنها ایفا می کنند (التون مارشال و همکاران، 2020؛ لاشنمایر و همکاران، 2007؛ نوفلد و همکاران، 2019).

در زمینه کووید-19، تغییر به الکل جایگزین در برخی کشورها مشاهده شد که احتمالاً به عنوان یک پیامد ناخواسته از ممنوعیت فروش الکل (مکزیک)، اما همچنین به دنبال اطلاعات نادرست مبنی بر محافظت الکل در برابر ویروس (آذربایجان) بود.

طرز استفاده از تب سنج جیوه ای زیر بغل ربای افراد کرونایی یک امر ضروری می باشد.

با توجه به افزایش تقاضا برای ضدعفونی‌کننده‌ها، سناریوی معکوس می‌تواند به هنجار تبدیل شود: ودکای ارزان و سایر ارواح (بیش از 40٪ الکل) ممکن است برای اهداف ضدعفونی‌کننده منحرف شوند.

در حالی که باید از سوء استفاده از الکل جایگزین به هر قیمتی اجتناب شود، چه در طول بحران جهانی COVID-19 و چه پس از پایان آن، “انحراف” نوشیدنی های الکلی به سایر مصارف نجات دهنده به وضوح در طول همه گیری کنونی تضمین شده است.

  • منابع:
    1. Is Alcohol an “Essential Good” During COVID-19? Yes, but Only as a Disinfectant!
  • تبلیغات: 
    1. مردی با تولید کفش میلیاردر شد!
    2. جسد هایی که جمجمه سر آن ها از مغز گردو پر شده است!
    3. ساخت اولین کفش پرنده!
    4. مردی که با خوردن سرکه سفید جان خود را از دست داد!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.