ایالات متحده استفاده از جیوه را در رنگ لاتکس داخلی ممنوع کرد

جیوه برای مدت طولانی یک عنصر کلیدی در رنگ‌های لاتکس و دیگر انواع رنگ‌ها بود که تأثیرات منفی بر سلامت انسان داشت.

در سال 1989، یک پسر چهار ساله در میشیگان در ایالات متحده پس از استنشاق دود رنگ در خانه تازه نقاشی شده خود، برای چند ماه به دلیل مسمومیت با جیوه در بیمارستان بستری شد.

سال بعد، ایالات متحده استفاده از جیوه را در رنگ لاتکس داخلی ممنوع کرد.

بررسی منتشر شده توسط اتحادیه اروپا در سال 2008 لباس مجلسی دخترانه جدید نشان داد که هنوز هم می توان جیوه را در رنگ های تولید شده در اروپا شناسایی کرد.

با این حال، بسیاری از جایگزین‌های مقرون‌به‌صرفه و مؤثر وجود دارد، و اکنون به‌طور گسترده در سراسر جهان در دسترس هستند.

حتما برچسب روی رنگ خود را بررسی کنید و همیشه یک تامین کننده قابل اعتماد انتخاب کنید.

دماسنج

دماسنج های سنتی جیوه ای در قرن 18 توسط سرمایه لازم برای تولید ظروف یکبار مصرف خود فارنهایت (دانیل گابریل فارنهایت، یعنی فیزیکدان هلندی) اختراع شد. اختراع او برای بیش از 200 سال به شکل اولیه‌اش مورد استفاده قرار گرفت، اما پس از جنگ جهانی دوم، دانشمندان جایگزین‌هایی را توسعه دادند که فاقد جیوه است.

امروزه دماسنج‌های دیجیتال به‌طور گسترده در دسترس هستند، اگرچه باتری‌های سلولی دکمه‌ای آن‌ها ممکن است حاوی مقادیر کمی جیوه باشد، بنابراین مهم است که دماسنج‌ها را به‌طور مناسب پس از از بین رفتن باتری‌ها بازیافت کنیم.

همچنین می توان دماسنج های مایع موتور هوندا در شیشه ای را یافت که حاوی ماده ای غیر جیوه ای است که هنگام بلع یا استنشاق سمی نیست.

این دماسنج ها باید دارای برچسب “بدون جیوه” باشند.

فشار سنج

برای متخصصان پزشکی بسیار مهم است که بتوانند فشار خون دقیقی دریافت کنند، اما به طور سنتی بهترین راه برای انجام این کار استفاده از دستگاهی است که حاوی جیوه است، فشارسنج جیوه ای.

و در حالی که این دستگاه‌ها هنوز در بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشک در سراسر جهان بسیار متداول هستند، جایگزین‌های بدون جیوه توسعه یافته‌اند – و ثابت کرده‌اند که به اندازه دستگاه‌های حاوی جیوه دقیق و مؤثر هستند.

در ایالات متحده، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نحوه تشخیص جیوه قرمز توصیه کرده است که فشارسنج های جیوه ای با دستگاه های دیجیتال یا سایر جایگزین های بدون جیوه جایگزین شوند.

اتحادیه اروپا خاطرنشان کرده است که، در حالی که دستگاه‌های سنتی به تدریج در حال از بین رفتن هستند، برخی باید به عنوان استاندارد مرجع برای تأیید روش‌های جدید اندازه‌گیری نگه داشته شوند.

  • منابع:
    1. Botanists, chemists and historians come together to recreate ancient alchemy of making mercury
  • تبلیغات: 
    1. هفت ایده و راهکار کاربردی برای ثروتمند شدن!!
    2. سرمایه گذاری که از صفر به بینهایت درآمد رسید!
    3. با چهار ایده یک کارآفرین موفق شوید.
    4. فضانوردی که در مریخ آویشن یافت کرد!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.