شلوار به عنوان یک لباس محبوب برای زنان

پذیرش شلوار به عنوان یک لباس محبوب برای زنان در جامعه غربی ریشه در جنبش اصلاح لباس در اواسط قرن نوزدهم دارد. اگرچه زنانی در این زمان وجود داشتند که اگر به ورزش بدنی یا کارهای خانگی مشغول بودند، قبلاً لباس شلوار می پوشیدند، اما لباس ها معمولاً دور از چشم عموم پوشیده می شدند.

بیشتر خانم ها معمولاً دامن های بلندی می پوشیدند که احساس سنگینی می کرد، حجیم به نظر می رسید و دامنه حرکتی آنها را محدود می کرد. برخی از زنان، با پذیرش مفهوم لباس منطقی، می خواستند این گزینه را برای پوشیدن شلوار در اماکن عمومی داشته باشند. برخی به دلایل صرفاً عملی، مانند راحتی و سهولت حرکت، آن را می خواستند. برای دیگران، آزادی پوشیدن شلوار با جنبش حقوق زنان گره خورده بود، یک جنگ صلیبی رادیکال و بحث برانگیز در آن زمان.قیمت فرش دستبافت 6 متری

 

در ایالات متحده، الیزابت اسمیت میلر در حدود سال 1851 یک نسخه اولیه از لباس های شلوار مانند را برای زنان طراحی کرد. این لباس شامل یک دامن بلند تا زیر زانو و شلوارهای گشاد ترکی بود که تا مچ پا جمع می شد و با یک ژاکت کوتاه بر تن پوشیده می شد.قیمت فرش ماشینی مشهد

بالا. این لباس که با نام «شکوفه‌دار» شناخته می‌شود، نام خود را از یکی از مدافعان اولیه طراحی میلر، آملیا جنکس بلومر گرفته است. دیگر حامیان اولیه شلوار برای زنان، پزشک و اصلاح طلب مری ادواردز واکر و حق رای الیزابت کدی استانتون بودند. با وجود برخورداری از محبوبیت در برخی از محافل، شکوفه ها جنجال زیادی ایجاد کردند.

استفاده روزمره آنها پس از چند سال از بین رفت و شلوارهای زنانه دوباره به طیف محدودی از فعالیت‌ها، مانند ورزش یا کارهای خانگی، یا در خلوت پوشیده شدند. پوشیدن شلوار در ملاء عام توسط زنان احیا شد، مانند در طول جنگ جهانی اول (1914-1918)، زمانی که زنان غیرنظامی که مشاغلی را که به طور سنتی توسط مردان اداره می شد، به دست می گرفتند، گاهی اوقات شلوار می پوشیدند. در طول جنگ جهانی دوم (1939-1945)، شلوارها بیشتر توسط زنان غیرنظامی و نظامی، هم در محل کار و هم در اجتماع، پوشیده می‌شد.

اگرچه زنان پس از جنگ همچنان از پوشیدن شلوار، به ویژه برای ورزش یا اوقات فراغت لذت می‌بردند، اما گرایش‌های استایل زنانه تا دهه‌های 1960 و 1970 عمدتاً بر دامن‌ها یا لباس‌ها متمرکز بود. سپس، با تقویت جنبش حقوق زنان، شلوارها به عنوان گزینه‌های پوشاک محبوب و مناسب برای زنان در خانه، عموم و در بسیاری از محل‌های کار تثبیت شدند.

  • منابع:
    1. ?When did women start wearing pants
  • تبلیغات: 
    1. خلاقیت فرش
    2. کدام خرما بازار جهانی را تسخیر می کند؟
    3. چه کسانی نباید خرما بخورند؟
    4. شلواری که سبب کشته شدن دختر جوان شده است!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.