با استفاده از زردچوبه کیلویی می توانید دردهای مزمن را آرام کنید

زردچوبه ای که در قفسه ها و کابینت های ادویه می بینیم از ریشه های آسیاب شده گیاه است.

رنگ زرد روشن زردچوبه کیلویی فرآوری شده الهام بخش بسیاری از فرهنگ ها برای استفاده از آن به عنوان رنگ شده است. زردچوبه آسیاب شده نیز یکی از اجزای اصلی پودر کاری است.

کپسول، چای، پودر و عصاره برخی از محصولات زردچوبه هستند که به صورت تجاری در دسترس هستند.

کورکومین ماده فعال زردچوبه است و خواص بیولوژیکی قدرتمندی دارد. طب آیورودا، یک سیستم درمانی سنتی هندی، زردچوبه را برای انواع بیماری‌ها توصیه می‌کند. اینها شامل درد و التهاب مزمن است. طب غربی شروع به مطالعه زردچوبه به عنوان مسکن و شفابخش کرده است.

عوارض جانبی زردچوبه
در حالی که زردچوبه برای اکثر افراد در چای یا غذا بی خطر است، اگر به این ادویه حساسیت دارید، خوردن آن ممکن است باعث بثورات پوستی، کهیر یا درد شکم شود.

بیشتر عوارض جانبی با غلظت بسیار بالای کورکومین موجود در مکمل ها (قرص ها، کپسول ها و آدامس ها) مرتبط است.

چگونه از زردچوبه لذت ببریم
زردچوبه به عنوان یک رنگ دهنده طبیعی برای برخی از انواع خردل استفاده می شود و یکی از مواد تشکیل دهنده پودر کاری است. براون می گوید که از طعم خاکی زردچوبه به تنهایی لذت می برد و خاطرنشان می کند که این زردچوبه عمق طعم و رنگ دلپذیری به غذاهای تایلندی یا سایر غذاهای آسیایی و همچنین خورش ها و فلفل قرمز می بخشد. او خاطرنشان می کند: “در سوپ مرغ عالی است.”

براون ریشه کامل زردچوبه را در بخش محصولات خریداری می‌کند و می‌گوید که قطعات ریشه زردچوبه را در کیسه‌های فریزر قرار می‌دهد و آنها را منجمد می‌کند تا تا شش ماه تازه بماند.

او خاطرنشان می کند که رنگدانه زرد زردچوبه می تواند سطوح و پارچه را لکه دار کند، بنابراین هنگام کار با آن باید مراقب باشید. ساینده های ملایم یا پاک کننده های مبتنی بر کلر می توانند لکه ها را از بسیاری از سطوح پاک کنند.

چای زردچوبه
مانند زنجبیل، ریشه زردچوبه را می توان به یک چای مغذی و خوش طعم تبدیل کرد. روش براون در اینجا آمده است:

2 قاشق غذاخوری ریشه زردچوبه خرد شده یا 2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
در 1-2 فنجان آب به جوش بیاورید
بگذارید 5 دقیقه بجوشد و سپس صاف کنید.
براون توصیه می کند: «می توانید چای زردچوبه را گرم یا سرد بنوشید و برای تغییر طعم، لیمو و/یا عسل به آن اضافه کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.